Thursday, February 3, 2011

Petikan dari Novel ini...

PERHATIAN:  Blog ini dalam pembikinan dan penambaikan. Terima kasih.  Gambar dan video akan diuploadkan secara berkala.


...Begitulah lumrah kehidupan di sekolah, kadang kala bila difikirkan lebih baik tak buat apa-apa. Kalau buat sesuatu maka orang tertunggu-tunggu akan kegagalan dan mereka akan bersorak melihat kegagalan kita. Selamatlah kepada guru-guru yang hanya datang ke sekolah dan balik bila loceng tamat sekolah dibunyikan. Senang dan mudahnya menjadi guru. Tetapi saya bukannya nak jadi guru, tetapi pendidik, pemulih, pendorong, pembuka jalan, pendakwah, pemberi kegembiraan, penyerap kekecewaan dan kesedihan dan penyumbang kasih sayang di mana-mana saya berada. Saya bertekat untuk membawa kegembiraan dan harapan kepada sesiapa di sekeliling saya di sekolah. Satu kerja yang amat menyakitkan...


Blog ini memberi peluang untuk anda mengikuti perkembangan saya dalam bidang kaunseling... Cabaran yang saya hadapi dan bagaimana saya menyelesaikannya mungkin membantu anda mendapat ilham bagi menangani situasi anda.  Wallahualam.


Perjuangan saya telah membawa saya ke Geneva pada 2-12 April 2006
GBK Sekolah yang pertama ke Pertandingan di sana, 
Alhamdulillah moga menjadi peransang kepada GBK yang lain.

No comments: